ABD, Lübnan’daki ateşkesi denetlemek için “mekanizma” kurdu.

İsmi paylaşılmayan ABD’li yetkili, konuya ilişkin AA muhabirine yazılı açıklama yaptı. Yetkili, CENTCOM’un Lübnan’daki “çatışma durumunu eş zamanlı incelemek üzere izleme mekanizması” başlattığını belirterek amaçlarının “şiddetin sona ermesi” olduğunu aktardı. Bu adımın, ABD Dışişleri Bakanı Marco Rubio’nun İsrail Başbakanı Binyamin Netanyahu ve Lübnan Cumhurbaşkanı Joseph Avn ile telefon görüşmeleri sonrası atıldığını kaydeden yetkili, “İsrail ve Lübnan’ın iki egemen devlet olarak görüşmesini ve barış ile güvenlik için bir yol bulmalarını sağlıyoruz. Görüşmeler, iki ülke arasında kapsamlı bir barış ve güvenlik anlaşmasına doğru ilerlemeye devam edecek.” ifadelerini kullandı. Yetkili, detayların yakında paylaşılacağını belirtti. İSRAİL BASINI: NETANYAHU PANİK İÇİNDE İsrail’de yayın yapan Kanal…

Trump, İran ile görüşmeler ‘olumlu’ dedi: Tehditlerini sürdürdü

ABD Başkanı Donald Trump, Beyaz Saray’da Oval Ofis’te düzenlenen bir imza töreninde gazetecilerin sorularını yanıtladı. İran’ın ABD üzerinde herhangi bir koz sahibi olup olmadığı yönündeki soruya cevap veren Trump, Tahran yönetiminin ciddi kayıplar verdiğini savunarak, “Donanmaları gitti, hava kuvvetleri gitti, liderleri öldü, ekonomileri çöktü” ifadesini kullandı. İran’ın askeri kapasitesinin büyük ölçüde ortadan kaldırıldığını öne süren Trump, ülkenin füze, insansız hava aracı ve hava savunma sistemlerinin de ağır darbe aldığını iddia etti. Hürmüz Boğazı’nın açık tutulduğuna işaret dene Trump, “İki önemli sonuç elde ettik. Birincisi Boğaz açık ve açık kalacak. İkincisi ise İran hiçbir zaman nükleer silaha sahip olmayacak” değerlendirmesinde bulundu.…