Güzelyurt Haber Sitesi

Haber Takip Merkezi – Güncel ve Tarafsız Haber Sitesi – Ülkenin Nabzını Tutan Site

Sendikalardan ortak ses: Eğitim kurumları iktidarın arka bahçesi değildir

Milli Eğitim Bakanlığı’nın “2025 yılı Özel Program ve Proje Uygulayan Eğitim Kurumlarına Öğretmen Atama ve Yönetici Görevlendirme” sonuçlarını açıklaması üzerine Türkiye genelindeki proje okullarında başlayan protestolar sürerken Eğitim-Sen ve Eğitim-İş tarafından yapılan ortak açıklamada “eğitim kurumları iktidarın arka bahçesi değildir” denildi.

Sinop Fen Lisesi’nde Proje Okullarına Yönelik Protestolar Başladı

Milli Eğitim Bakanlığı’nın “2025 yılı Özel Program ve Proje Uygulayan Eğitim Kurumlarına Öğretmen Atama ve Yönetici Görevlendirme” sonuçlarını açıklaması sonrasında proje okullarında başlayan protestolar, Sinop Fen Lisesi’nde öğrencilerin Atatürk’ün Gençliğe Hitabesini okuyarak okula girişiyle yurda yayıldı. Öğrenciler, Eğitim-İş ve Eğitim-Sen’in organize ettiği protestoda hazırladıkları bildiriyi okudular.

SENDİKA TEMSİLCİLERİNDEN ORTAK PROTESTO

Sinop Fen Lisesi’nde bir araya gelen Eğitim-İş ve Eğitim-Sen üyelerine, demokratik kitle örgütleri ve siyasi partilerden de destek geldi. Protestoya öğrencilerin, öğretmenlerin ve velilerin de katıldığı açıklamada, Eğitim-İş ve Eğitim-Sen Başkanları Milli Eğitim Bakanlığı’ndan uygulamadan vazgeçilmesini talep ettiler.

Eğitim-Sen adına konuşan Musa Uzun, proje okullarına yapılan atamalarda siyasi ve idari takdirin öne çıktığını vurgulayarak, atamaların şeffaf ve liyakate dayalı olması gerektiğini belirtti. Bu durumun eğitimin niteliğini olumsuz etkilediğine değinen Uzun, atama politikalarının derhal değiştirilmesi gerektiğini söyledi.

“CUMHURİYET’E YÖNELİK EĞİTİM ANLAYIŞININ TASFİYESİ”

Eğitim-İş Sinop Şube Başkanı Celal Şahbenderoğlu, Milli Eğitim Bakanının mevzuatları göz ardı ederek siyasi iradeyle hareket ettiğini hatırlatarak, öğretmenlerin sürgün edildiğini ve okulların ikliminin bozulduğunu ifade etti. Şahbenderoğlu, proje okullarının aslında bir eğitim geliştirme projesi olmadığını, Cumhuriyet’e yönelik bir eğitim anlayışı tasfiyesi olduğunu belirtti.

Lise öğrencisi S.T. ve arkadaşlarının hazırladığı bildirge