Fatih Altaylı’nın Enflasyon İçin Market İddiası Ortalığı Karıştıracak Cinsten Oldu

Yıl başında baz etkisiyle hız kesen enflasyon, seçimlerin ardından döviz kurlarındaki yükselişin de desteğiyle yeniden yükselişe geçti. Eylül ayı enflasyon verilerinde okulların açılma dönemi olması nedeniyle eğitim grubu en çok fiyatları artan kalem olurken, alt ve orta gelir grubunu en çok etkileyen kalem olan gıda enflasyonu dünyanın aksine artışını sürdürüyor. Enflasyonda en etkili grup da olan gıdadaki fiyat artışlarına yönelik Fatih Altaylı ortaya öyle bir iddia attı ki görenler ‘pes’ dedi.

Enflasyon yeniden yükseliş eğilimine girerken, dar gelirli ve maaşlı kesimin ana gider kalemi olan gıdadaki yükseliş de zorluyor.

Aylık yüzde 4,75 artışla, yıllık bazda yüzde 61,53 olan TÜİK TÜFE verisinin alt gruplarından en yükse ağırlığı olan gıda, dünyada düşüş eğilimindeyken, Türkiye’de aylık yüzde 3 seviyesinde artışla yüzde 75 seviyesinde bulunuyor.

Bu yükseliş, gıdanın hem yüzde 25 ağırlıklı olduğu TÜFE verisinde de tetikleyici bir unsur olurken, hem de vatandaşın ana harcama kalemi olarak bütçesinde sıkıntıyı artırıyor.

TÜİK’e alternatif olarak görülen ENAG verisi de aynı şekilde marketlerden fiyatlar toplanarak hesaplanıyor. Uzun süredir çok farklı olan iki veri için Fatih Altaylı öyle iddia ortaya attı ki görenlere ‘pes’ dedirtti.

Fatih Altaylı ünlü bir marketin üst düzey yöneticisinden aldığı bilgiyi paylaşarak, “Enflasyon için fiyat toplayan TÜİK’in denetim zamanında marketlere telefon geliyormuş. ‘Bu birkaç gün etiketleri artırmayın, fiyatları düşürün’ diye.”

İşte Altaylı’nın o iddiasını anlattı yayını.

Sosyal medyada da bu iddiaya yorumlar gecikmedi.

TÜİK verilerinin düşük olmasının etkileri de tartışılırken,

Altaylı’yı sorgulayanlar da oldu.

TÜİK’e olan güvenin yerine gelmediği görüldü.

Herkesin fiyatları yakından takip ettiği bu dönemde,

“Masum değiliz hiçbirimiz.” Sizce?

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

x