ABD, Washington’daki kazayı tartışıyor: ‘Pilotlar yıllardır uyarıyordu’

ABD’nin başkenti Washington yakınlarındaki Ronald Reagan Havalimanı’nda askeri helikopterle bir yolcu uçağının çarpışması sonucu 67 kişi hayatını kaybetti. ABD Ulusal Ulaşım Güvenliği Kurulu (NTSB), helikopterle çarpıştıktan sonra nehre düşen yolcu uçağının önemli uçuş verilerinin kayıtlı olduğu kara kutuya ulaşıldığını bildirdi.

NTSB, USA Today’e verdiği demeçte, Potomac Nehri’nde arama çalışmaları yürüten ekiplerin kazanın son anlarını ve şartlarını belirlemede kilit role sahip kokpit ses kayıt ile uçuş veri kayıt cihazlarını bulduğunu aktardı. Kara kutunun incelemek üzere laboratuvara götürüldüğünü ifade eden NTSB Sözcüsü Peter Knudson, uçakta başka bir kayıt cihazı bulunmadığını ve ekiplerin helikopterdeki kayıt cihazını da bulmak için çalışmalara devam ettiğini belirtti. Uçuş verilerinin kayıtlı olduğu kara kutunun kazanın son anlarına ve nedenine ışık tutması beklenirken, ABD basınına yansıyan haberlerde, kule personel sayısının az olduğu ve helikopterin olması gerekenden yüksek uçmuş olabileceği belirtildi.

CNN: İKİ FARKLI POSİZYONDA TEK HAVA TRAFİK KONTROLÖRÜ VARDI

The New York Times (NYT) gazetesinin incelediği, Federal Havacılık İdaresi’nin (FAA) kazayla ilgili ön güvenlik raporunda hava trafik kontrol kulesi çalışanlarının sayısına dikkat çekildi. FAA’nın ön güvenlik raporunda, Ronald Reagan Ulusal Havaalanı’ndaki (DCA) hava trafik kontrol kulesindeki personel sayısı hakkında “Günün saati ve trafik yoğunluğu açısından normal değildi” değerlendirilmesinin yapıldığı kaydedildi.

CNN’e bilgi veren bir kaynak da kazanın olduğu sırada iki farklı kule pozisyonunda çalışan bir hava trafik kontrolörünün bulunduğu bilgisini paylaştı. Kaynak, hem yerel hem helikopter trafiğini tek bir kişinin idare ettiği görev kurulumunun alışıldık bir durum olmadığını aktardı.

Bölgedeki helikopterleri yönetmekten sorumlu hava trafik kontrolörünün aynı zamanda pistlere inen ve kalkan uçakları yönlendirmekle de görevlendirildiği, normalde bu sorumlulukların tek bir kişi yerine iki kontrolör arasında paylaştırıldığı ifade edildi.

NYT: HELİKOPTER, İZİN VERİLENDEN YÜKSEKTE UÇUYORDU

NYT gazetesinde yer alan bir başka haberde ise kazaya karışan askeri helikopterin onay verilenden daha yüksek bir irtifada uçmuş olabileceği belirtildi. Konu hakkında bilgilendirilen ancak kamuoyuna açıklama yetkisi olmayan dört kişi, çarşamba akşamı American Airlines’a ait yolcu uçağına çarpan helikopterin olay anında çok yüksekte uçtuğunu ve onay verilen uçuş güzergahında bulunmadığını anlattı. Kaynaklar, helikopterin yere daha yakın bir şekilde ve farklı bir noktada uçuyor olması gerektiğine dikkat çekti.

Buna göre, bir helikopterin ticari uçuşlar için kullanılan hava sahasına girmeden önce bir hava trafik kontrolörünün iznini alması gerekiyor. Kazaya karışan helikopterin pilotu da helikopterlerin 61 metreden yüksekte uçmaması gereken hava sahasını kullanmak için hava trafiği kontrolöründen izin istemişti. Hava trafik kontrolörü helikoptere bir rota önerdi ve uçağın arkasından geçmesini istedi. Ancak, helikopter bu yolu takip etmedi. Helikopterin bu esnadaki irtifası ise 91 metre civarında, yani izin verilenden daha fazlaydı. Bulunduğu nokta ise kendisine onay verilen rotanın yaklaşık 800 metre dışındaydı.

Soruşturma devam ettiği için kimliğinin paylaşılmaması koşuluyla açıklama yapan bir yetkili, helikopterin pilotlarının bu rotada daha önce uçtuğunu, irtifa kısıtlamalarının ve uçmalarına izin verilen sıkı hava koridorunun farkında olduğunu anlattı.

WSJ: YILLARDIR UYARI YAPILIYORDU

ABD’nin The Wall Street Journal (WSJ) gazetesi ise kazanın yaşandığı noktadaki yoğun hava sahası konusunda yıllardır uyarıların yapıldığını aktardı. Buna göre, havalimanı, özellikle ABD Kongresi’ne yakınlığından ötürü siyasetçiler tarafından çokça tercih ediliyordu. Vekiller, sorumlu oldukları eyaletlere daha kolay biçimde ulaşabilmek için daha fazla uçuş eklenmesi için yıllardır lobi faaliyeti yürütüyordu. Yetkililer ve hem ticari hem askeri uçakların pilotları ise hava sahasının çok az hata payı bıraktığı konusunda uyarılar yapıyordu. Emekli bir hava kuvvetleri generali olan Keith Meurlin, “Ulusal Havalimanı’na ilave uçuşlarla daha da kötü hale getirilmiş son derece karmaşık bir hava sahası sistemiyle baş ediyoruz” değerlendirmesinde bulundu. Pilotlar da yıllardır havalimanı çevresindeki askeri ve diğer uçakların varlığı konusunda şikayet ediyordu.

Örneğin, bir pilot, 2013 yılında bir helikopterle neredeyse bir çarpışma yaşadıktan sonra Hava Güvenlik Raporlama Sistemi’ne (ASRS) yazdığı raporda, “Bu helikopterlerin yüzlerce insan taşıyan uçakların yolundan geçmelerine izin verilecek kadar acil ne işi olduğunu tahayyül edemiyorum… Ülkedeki başka bir havalimanında normal olarak alarm verici olacak bir durum burada, DCA’da yaygın bir durum” ifadelerini kullanmıştı. Geçen nisan ayında da bir pilot askeri bir helikoptere çok yaklaştıktan sonra, nehir bölgesinde uçan helikopterler olduğuna işaret ederek hava trafiğinin daha iyi bölünmesini istemişti.

(DIŞ HABERLER SERVİSİ)

Related Posts

Trump “soykırım” demedi: 1915 olayları için “Büyük felaket” ifadesini kullandı

Amerika Birleşik Devletleri’nden 1915 olaylarına ilişkin bu yıl da benzer açıklama geldi. Başkan Donald Trump imzalı anma mesajında bu kez “soykırım” ifadesi kullanılmadı. Bunun yerine “Büyük felaket” denildi. Dışişleri Bakanlığı tarafından yapılan açıklamada “1915 olayları hakkında yapılan açıklamaları bütünüyle reddediyoruz” ifadesi kullanıldı.

Tuzla’da arıtma tesisinde patlama: 5 işçi yaralandı

Tuzla Deri Organize Sanayi Bölgesi’nde bulunan bir arıtma tesisinde patlama meydana geldi. Patlamada biri ağır olmak üzere 5 işçi yaralandı.

Trump’tan Putin’e: “Vladimir dur!”

Trump, sosyal medyada Putin’e seslenerek, “Vladimir, dur! Haftada 5 bin asker ölüyor. Barış Anlaşmasını yapalım!” dedi.

İstanbullulara acil çağrı: Gelecek dönüşüme bağlı

Silivri’de meydana gelen 6,2 büyüklüğündeki deprem, İstanbul’un deprem gerçeğini bir kez daha hatırlattı. İstanbul’da 1,5 milyon konutun depreme karşı güçlendirilmesi ya da dönüştürülmesi gerektiği söyleyen uzmanlar, acele edilmesi konusunda uyarıyor. Uzmanlar, kentte acilen yıkılması gereken 600 bin konut olduğunu kaydediyor.

Mısır’dan Paris’e uzanan yolculuk: Dikilitaş’daki 7 gizli mesaj

Paris’in Place de la Concorde meydanında bulunan Luksor Dikilitaşı, 3 bin yılı aşkın süredir Mısır tarihine ışık tutuyor. Ancak, yeni bir keşif, bu tarihi eserin daha önce gözden kaçan gizli bir mesaj taşıdığını ortaya çıkardı.

Son dakika Denizli’de deprem mi oldu? Az önce deprem Denizli’de nerede oldu? Denizli deprem Kandilli ve AFAD son depremler listesi 24 Nisan 2025

Son dakika Denizli deprem haberleri..Denizli’de deprem mi oldu? Az önce deprem Denizli’de nerede oldu? Denizli Kandilli ve AFAD son depremler.. 24 Nisan 2025 Denizli deprem son dakika haberleri haberin detayında…Artçı deprem mi oldu Denizli’de? Denizli son deprem büyüklüğü ne kadar? Denizli’de ve Denizli yakınındaki depremler nelerdir? Denizli’de anlık deprem mi oldu? Son dakika Denizli canlı deprem haritası..Kandilli rasathanesi ve deprem araştırma enstitüsü ve AFAD Denizli deprem haberleri.. Denizli’de hangi ilçelerde deprem oldu ve hangi ilçelerde en çok hissedildi? Bugün Denizli’de deprem mi oldu? Deprem Denizli’de ne zaman ve kaç şiddetinde oldu? En son Denizli’de nerede deprem oldu? Denizli deprem haberleriyle ilgili en çok merak edilenlerin cevabı haberde..

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir